Friday, 15 January 2010

(9) - Balkon op het Zuiden



Gisteren heeft de makelaar foto's van de woning gemaakt.
Het was fantastisch weer met mooi zonlicht in de woning. In deze tijd van het jaar staat de zon nog lekker laag waardoor hij de woonkamer vol in het licht zette!





De makelaar neemt duidelijk zijn tijd, want zelfs een dag na het nemen van de foto's en akkoord voor de tekst, is het hem niet gelukt mijn huis op internet te zetten... 


Makelaars kiezen is iets waar je als particulier hopelijk nooit ervaren in wordt. Op het moment dat het er de schijn van heeft dat je verkeerd gekozen hebt, is het een kwestie van 'pech gehad'. Ja, je kan een hoop stennis gaan maken, maar ik ga er vanuit dat die gasten toch wel aan het langste eind zullen trekken. 


Ik heb schriftelijk en mondeling duidelijk gemaakt dat ik vind dat zij een misleidende tekst op hun website hebben staan, waarop zijn antwoord was: "er staat dat het huis een paar dagen na de opdracht tot verkoop op internet zal staan, maar wanneer 'start' die verkoop precies?". *Right*
Ik wist genoeg; met een degelijke starre houding zou ik mijn gelijk toch niet krijgen. Voor mij is er maar een logische verklaring, en dat is dat deze grote Haagse makelaar meer werk aangenomen heeft dan het aankan, en niet durft toe te geven dat dit vertraging oplevert. 


Toch weet ik nog steeds vrij zeker dat de verkoop verder in goede handen is, en voorspoedig zal verlopen, als het eenmaal 'gestart' is.


Ik zal wat geduld moeten hebben.
Ach, geduld is een van mijn handelsmerken, dus dat komt wel goed!


In Norge zeggen ze: "Sånn er livet"
In Frankrike zeggen ze: "C'est la vie"