Wednesday, 6 January 2010

(4) - House for Sale


Vandaag heb ik de makelaar opdracht gegeven tot het verkopen van mijn huis!
Best spannend, want het is weer een stapje richting concreet maken van de plannen.


De afgelopen jaren hield ik bij wijze van hobby bij wat er zoal te koop kwam bij mij in de straat; er staan drie appartementen blokken met woningen als de mijne. De een heeft de woning opgeknapt, moderner gemaakt, op de foto's van de ander zie je duidelijk dat de tijd 30 jaar stil heeft gestaan. Op het moment van schrijven staat er in de straat niets vergelijkbaars te koop, en dat is best uitzonderlijk te noemen. Waarschijnlijk is dat voor mijn verkoop een voordeel, omdat er geen vergelijkend onderzoek zal plaatshebben...

Over de vraagprijs was ik het trouwens met de makelaar snel eens. Mooi zo! 
Een aantal jaren geleden had ik al eens een makelaar ingeschakeld, maar die had meer gedachten richting weggeefprijzen, dan dat hij de werkelijke waarde wilde benaderen.

Nu is vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs verschillend, maar de makelaar gaf mij een drietal prijzen op die het laatste jaar in de buurt gegeven werden, en dat stemde mij hoopvol.

Zodoende staat mijn huis nu dus officieel te koop.

-