Thursday, 7 January 2010

(6) - Huisdieren



"Honden, daar heb ik niks mee", stelde ik tot voor kort.
Toen mijn plannen wat concreter werden zag ik mij echter in verbeelding wel met een of twee Husky's door de sneeuw lopen. Of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren zal de tijd leren. 


Mensen die mij een beetje kennen weten het; ik ben gek op katten!
Al vanaf dat ik twee turven hoog was was er een kat bij ons in huis, en dat is eigenlijk altijd zo geweest. Daarin kwam verandering toen ik mijn huidige woning kocht. 
Mijn bescheiden mening is dat een appartement van twee kamers op de tweede etage, geen leefomgeving voor een kat! Ik heb het zelfs niet overwogen in de afgelopen tien jaar. Katten moeten kunnen rennen, en naar buiten als ze daar zin in hebben. Voor mijn gevoel zou ik ze veroordelen tot een soort van gevangenis.





Als ik straks in een kleine boerderij in Norge woon, komen er op zeker minstens twee katten bij me wonen! Alleen daar al om kijk ik uit naar die nabije toekomst!


Ik zit even een leuke foto van kittens te zoeken, en krijg een heerlijk warm gevoel van binnen. 





Zijn het geen schatjes?!


-