Monday, 22 February 2010

(21) Nationale Trots

Ik volg de Olympische Winterspelen (Olympiske vinterleker) intensief. Ik wil niet zeggen dat ik alles zie, maar toch wel een hoop, en door het herhaalprincipe van Eurosport zit ik soms twee keer te kijken. In de eerste week leek het erop dat Norge zijn traditionele grote rol in het wintergebeuren, verloren had! Gelukkig werd al snel het eerste ere metaal binnengehaald, en staan ze inmiddels in de top drie! Om de Nordmenner een beetje aan te moedigen heb ik vorige week mijn vlag aan het balkon gehangen!


Het is toch best bijzonder hoe een landje met nog geen 5 miljoen inwoners een dergelijke grootmacht kan zijn en kan wedijveren met landen met een veelvoudig aantal potentiële topsporters. "Dat komt omdat het er zo lang winter is". Zou dat het zijn???


Aantal inwoners:
1) USA - 307,212,123
2) Duitsland - 82,329,758
3) Norge - 4,660,539
4) Zwitserland - 7,604,467

Vorige week las ik in de Noorse krant dat het Nederlandse Kabinet gevallen is. Erg zeg....hahahahaha
Het ging traditioneel getrouw weer helemaal nergens over.


'går av' betekent trouwens niet wat je zou denken: 'ging af' maar 'treedt af'

Trollenlettertjes:
PS. die ene foto is uiteraard gephotoshopt, ik mag dan bijna een NederNoor zijn, maar nog niet gek genoeg... hahahahaha 

-