Wednesday, 17 March 2010

(24) Naar Huis

"Nog twee weken en dan ga ik naar huis." Dat klinkt vreemd, een jaar geleden schreef ik er het volgende over:

'Op Weg Naar Huis'

Als je naar huis zegt te gaan, dan ga je naar een bepaalde plek op deze aardbol die je 'thuis' bent gaan noemen.
Deze plek is gedurende je leven niet noodzakelijk dezelfde.
Tien jaar geleden zou ik naar een geheel ander deel van Nederland gefietst zijn als ik naar huis ging.
Aan de andere kant is de plek die ik nu als thuis benoem, onmogelijk als thuis te beschouwen door de Piet van tien jaar geleden.
Klinkt mogelijk wat vreemd, in ieder geval is het een opmerkelijk gegeven.
Ik stel me voor dat ik iets meer dan tien jaar geleden naar Loosduinen zou zijn gefietst en dan bij de flat aan de Denijsstraat zou staan en het thuis zou noemen... erg raar!
Het tegenovergestelde is eveneens waar: ik kan op dit moment het huis aan de Groeneweg niet meer voorstellen als mijn 'thuis'.
Tijd verandert alles en niets is voor eeuwig hetzelfde. 'Thuis' zit tussen je oren.

-

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met inpakken van de inboedel, en dingen wegdoen die ik niet mee wil nemen.
Ik heb bepaald welke groenten ik ga kweken, en tevens de hoeveelheden en zaaiperiode vastgesteld. Leuke groentewinkel zo alles bij elkaar.

De komende weken moeten de puntjes op de i komen en zaken worden afgesloten. Daarna kan ik weer gaan bouwen! Ik kan niet wachten!

-