Thursday, 29 April 2010

(35) Wandelen, Fietsen en een beetje Werken...

De spierpijn die ik na de arbeid op het land verwacht had, heb ik niet gehad! Opmerkelijk! En goed, immers betekent dit dat ik fysiek in orde ben, en na 11 jaar op kantoor gezeten te hebben, nog tot dergelijke dingen in staat ben zonder dat dit een aanslag is op de spieren. TOP! Dinsdagochtend heb ik het gras verzetwerk nog afgemaakt en daarna in de heuvel een hoeveelheid treden gemaakt. Deze trap kan ik gebruiken om makkelijker bij het stromend beekje te komen, om daar water te kunnen halen als dat nodig is. Daarna was ik weer even klaar met werken. Volgende week zal de grond bewerkt gaan worden, als de freesmachine gerepareerd is. Ook zal ik dan al het een en ander gaan zaaien. Ik las dat wortelplantjes  5 minusgraden aan kunnen, dus heb ik geen reden om daarmee te wachten.

Zie hier de eerste foto's van het land bij Holte Gård.




Op de vensterbank staan de groentes trouwens naast elkaar te groeien dat het een lieve lust is. Kenners mogen een gokje wagen te raden welke groenten er in de potjes staan van links naar rechts. LET OP! Van twee groenten staan twee potjes. 

Er is slechts een buitenbeentje die ik nog niet uit de grond heb zien komen; de uien... ik hou er rekening mee dat deze een lange kiemtijd nodig heeft, maar dik twee weken is toch wel erg veel! Begin deze week heb ik een nieuw zaaisel gedaan om te zien of het ergens fout is gegaan. 

Eerder deze week 20 Km aan een stuk gefietst. Ik kan merken dat de kolletjes makkelijker te doen worden, er wordt dus netjes aan de conditie gewerkt.
Naar mijn werk fietsen zou ik in principe nu al kunnen doen, was het niet dat ik geen kantoorbaan meer heb... fysiek gezien lijkt me dat niet al te slim. Ik ga het hoe dan ook wel een keer proberen!


Wandelroutes... ik zocht ze, maar vond ze niet op internet. Dus heb ik er zelf een paar geprint vanaf de fantastische kaartensite www.1881.no
Op een bepaald zoom niveau zie je stippellijntjes, en ik vermoedde al eerder dat dit wandelpaden zouden zijn. De proef op de som! Wandelschoenen aan, Nordic Walking stokken aangegespt, en richting Oost met de benenwagen! Het vinden van die paden was lastiger dan ik dacht, achteraf gezien liep ik dus op andere paden dan ik gedacht had. Hinderde niets, ook deze voldeed prima! Voor foto's maken was de route niet geschikt, mooie natuur, maar niet iets wat het op plaatjes goed zou doen. Bij elkaar meer dan 10 kilometer gewandeld! De tijd vloog voorbij!

In NL had ik een wandel GPS (Eltrex van Garmin, een simpel maar doeltreffend apparaatje) gekocht, om te allen tijde de weg terug te vinden. Geeft een fijn gevoel als je zo door de wildernis kan lopen zonder je zorgen te hoeven maken over mogelijk verdwalen! Ook nu weer durfde ik van de route af te wijken en dwars op richting een ander pad te lopen.

Vandaag 13 Km gefietst over onverharde paden, zeg maar in de 'achtertuin'. Het pad waar ik eerder over schreef (proefrit met de fiets), dat zo steil is! Het koste wat moeite, maar het is me gelukt! Een laatste stukje was echter echt té erg (voor dit moment). Zeker 15% omhoog!!! Zelfs in de laagste vertraging was er niet vooruit te komen. Maar goed, dat dacht ik eerder ook over het eerste stuk, dus wie weet lukt het de volgende keer wel.

-