Sunday, 14 November 2010

(68) Wat je ver haalt...

Dit weekend reis ik naar Nederland voor een korte welverdiende vakantie. Best vreemd om naar NL te gaan en het 'vakantie' noemen, maar zo zie ik het toch. Het wordt voor een deel een 'doe' vakantie want er staan wat bezoeken op de planning en ik moet wat inkopen doen voor thuis.  

Met de inkopen kan je de reiskosten behoorlijk compenseren. Altijd prettig! Zeker als je bedenkt dat de inkomstenkraan inmiddels dicht is gegaan. 

Deze week heb ik de allerlaatste groenten geleverd, en ben ik druk aan de slag met het evalueren van het een en ander. Welke lessen kan ik uit dit jaar trekken, was het financieel een haalbare kaart, en wat ga ik volgend jaar doen? 

Op dit moment ziet het ernaar uit dat Damfjell Grønnsaker ook in 2011 in Drangedal ecologische groenten zal produceren, en zal de focus liggen op het efficiënter maken van de verschillende teelten. Dit jaar heeft een aantal topproducten gehad die logischerwijs in 2011 in grotere aantallen terug zullen komen. De zomerwortelen is zo'n product waarover mijn klant vol lof was, en er het liefst het dubbele van zou krijgen dan ik leveren kon. Ook de peultjes, bonen en sla deden het goed op de markt. Maar dat is toekomstmuziek! Volgend jaar start voor mij pas in april. Wat ik tot die tijd zal gaan doen is nog onzeker, hopelijk kan ik ergens een leuke winterjob krijgen. 


Donderdag is het weer gaan sneeuwen en bij elkaar is er 15-20 cm gevallen. Het is opvallend hoe snel hier een dik pak sneeuw ligt die ook vanaf de eerste vlok blijft liggen! Het sneeuwruimen was best zwaar deze keer omdat het 'natte' sneeuw was. Nu heb ik nog geluk dat het huis aan de weg staat en er dus niet zo veel meters sneeuwvrij te maken zijn. De mensen met een sneeuwfrees hebben het goed bekeken! 

Hier wat foto's

-