Sunday, 30 January 2011

(79) Toevallig...

Ik geloof niet in toevalligheden, alles heeft volgens mij een bedoeling en gebeurt niet zomaar!
Zo zijn er een aantal dingen gebeurd deze week die het vermelden waard zijn.

De auto van mijn collega die op de 'Melkweg' lift zit staat regelmatig naast mijn auto geparkeerd (of andersom...).
Deze week vielen mij de kentekenplaten op: NE16427 & NE16527... dat staat dan naast elkaar met zeggen en schrijven 100 kentekenplaten ertussen! Hahahaha.... ik kan van dat soort dingen genieten, klink wellicht vreemd maar ja; thats me!

Op zaterdag moest ik, zoals elke dag, een proefrit maken op de lift; Ik sta klaar om een van de telescoopstangen te pakken en ik mis... "vreemd" dacht ik nog. De volgende heb ik wel te pakken en ben op weg naar de eerste mast alwaar ik de wielen en het loopwerk zal controleren. Een tiental meter de helling op kwam de uit de katrol getrokken draad steeds strakker te staan, en ik probeerde door eraan te trekken wat meer 'touw' te krijgen... lukte niet en ik werd zelfs een stukje de lucht in getild. Nu ben ik niet zó zwaar maar ik moet er niet aan denken dat dit gebeurt als er een kind deze stang zou hebben genomen. Ik meld op de mobilofoon het probleem en men verzoekt de lift te stoppen. Omdat de bewuste stang inmiddels al weer tientallen meters verder was en ik zo snel niet het nummer had genoteerd, moest ik (al was het maar voor de zekerheid) alle stangen testen en bij de boosdoener de stang demonteren.  Je moet weten dat een dag eerder een herstelwerkzaamheid had plaatsgevonden, waardoor alle lege plekken weer van een stang waren voorzien.
Ik alle stangen testen en uiteindelijk de bewuste stang gevonden. Hoe groot is de kans dat ik van de 35 stangen juist dé stang tref die een defect heeft? Dat kan toch geen toeval zijn!?
Ik moest denken aan de tijd van toen ik nog een glastuinbouwbedrijf had; in het voorjaar kon ik bij wijze van spreken tijdens het werken 'voelen' dat er een bepaalde plant geen water had. Om het me té toevallig leek, ging ik dus toch maar even alle omringende planten na, en het bleek écht alleen die ene plant te zijn die ik in de gaten kreeg! Bijzonder! 


Deze week bedacht ik me dat ik best eens een koekebakpan op de houtkachel zou kunnen zetten om te proberen een spiegel-ei te bakken. En jawel hoor; een goed gebakken ei was het resultaat! Mooi, hoef ik daar geen elektra meer voor te gebruiken!

Na het nodige vallen en opstaan is het dan eindelijk zover gekomen; ik had vrijdag voor het eerst een gevoel van plezier bij het op de ski's staan en in de afdaling gaan! Deze week had ik in plaats van gewoon maar wat doen, wat aan techniek gewerkt. Tuurlijk, dat had ik meteen moeten doen, maar het zal de angst geweest zijn die mij steeds alle ankers uit deed gooien. De bocht naar rechts ging reeds goed, maar als ik vervolgens weer naar links draaide, bleef mijn linkerbeen 'hangen' en kon ik slechts in V vorm op enige afremming rekenen. Geloof me dat is niet voldoende als het steil is! Ski's moeten naast elkaar staan en min of meer dwars op de helling; op die manier kan de snelheid geminderd worden. Maar goed gelukkig krijg ik de slag te pakken!

Deze week was het in de ochtend weer -21 dus kon ik het resultaat van de vervangen gloeipluggen zien. De Volkswagen start weer als een zonnetje! Je kan 'iets' merken dat het weldegelijk koud is maar het starten is nu geen enkel probleem meer! Dus mensen, als iemand je straks op de mouw wil spelden dat een 'goede' auto bij temperaturen onder de -20 lastig te starten is; geloof ze niet! Ga naar de garage en laat de boel checken! Nu heb ik een dieselmotor, maar ik denk dat het bij een benzinemotor ook geen probleem mag zijn!

Hier wat recente foto's

-