Friday, 13 May 2011

(96) Wéér verhuizen!

(bericht op vrijdag voor de verandering, omdat ik morgen verhuis en waarschijnlijk zonder internet zal zitten)

Ja... ik heb dan nu officieel mijn nieuwe huis!
De sleutel kreeg ik per post toegestuurd (zie ander artikel)! Écht lachen!!! Dat zie ik in NL nog niet zo snel gebeuren!
Daar wordt de sleutel ook nog eens angstvallig door een notaris beheerd, ja sorry ik loop een beetje de gek te steken met mijn 'moederland' hahahahaha
Maar goed, het geeft maar wel even aan hoe ontspannen het er hier aan toegaat!
En dat is prettig!

Het huis zag er van binnen pico bello uit (buiten had ik een week eerder al geïnspecteerd).
Gelukkig waren er een aantal dingen achtergebleven zoals de vitrage, en ook de gordijnroeden. 
Ook was er in de kelder het een en ander blijven staan: een bankschroef.... YES!!! en een slijpmachine... ook best makkelijk!
In de kelderkast vond ik VIER!!! handzagen die er nog prima uitzagen... nou ja 4!!! 
De keuken is trouwens voorzien van een vaatwasmachine... pffffft ik heb een hekel aan die dingen, maar ik ga een poging wagen om het nut ervan in te zien! Als alleenstaande heb je zo weinig 'vaat' dat het tijdelijk opslaan in een vaatwasser in mijn ogen iets raars is, alsof je het wegstopt.... Als je veel vaat heb, is het ongetwijfeld handig, maar voor een enkel bordje, bestek en een glas... Nee dat doe ik wel met de hand!

Morgen ga ik met hulp van Manfred het een en ander aan grote spullen verhuizen, en tevens de dingen die ik dagelijks nodig heb. Vanaf zaterdag zal ik dan ook niet meer in Bø slapen. Best gek dat het slapen in je nieuwe woning zo'n belangrijk iets is ,dat er een status 'ik ben verhuisd' aan gehangen kan worden... hmmmm... grappig!
Dingen die ik niet dagelijks nodig zal hebben volgen in de loop van de volgende week als ik op weg naar huis het een en ander in Bø ophaal.
Veel werk zal het al met al niet zijn, denk ik. Het grootste werk zit em in het weer maken van een 'thuisgevoel'. Ook al is een huis helemaal goed, het is toch nog niet 'thuis', dat heeft wat tijd nodig denk ik. Nu is het natuurlijk wel zo dat het 'helemaal goed' zijn van het huis het proces doet versnellen. We zullen zien!


8700 planten! 

Ja, dat zijn er boel veel! Dit aantal staat op dit moment verspeend in de kas! En dat moet nog verhoogt worden met een paar duizend, omdat de boontjes en erwten nog verspeend moeten worden de komende week! Hoe ga ik dat allemaal in de grond krijgen???? "met mijn handen" hahahahaha
Het lijkt veel en dat is het ook wel, maar uitplanten gaat ook best wel rap! En omdat het verspeend staat, heb ik ook nog voldoende speling. Als het eenmaal buiten op het land staat kan het nog wel een tijdje staan voor het écht de grond in moet. Daarnaast zijn de genoemden ook de laatste die verpoot moeten worden, dus na die klus kan ik mij gaan richten op het plantklaar maken van de grond, en het poten van de vorstvrije groenten; uien, aardappelen, en het zaaien van de wortelen (als mijn zaaimachine nog geleverd gaat worden dit jaar...). Ook weet ik dat ik in 2010 in een week of vier tijd ook alle velden heb weten te vullen, en dat met minder efficiëntie en ervaring. Nee, geen zorgen!

Bierproject no. 10!

Het is al weer even geleden dat ik over het maken van het bier schreef, en dat komt niet omdat ik ermee gestopt ben, in tegendeel! Ik heb op dit moment mijn 10e vat in de hoek van de kamer staan, en die is ongeveer klaar om in de fles te gaan. Ik vond het een beter plan om volle flesjes naar Grova te verhuizen dan lege... ik hoor trouwens ook veel liever het geklingel van volle flessen dan dat van lege... het klinkt gewoon mooier, ja toch?... hahahaha

(ik gebruik stickertjes om de flessen uit elkaar te houden = soort-datum)

In totaal heb ik zeven verschillende bierconcentraten uitgeprobeerd, en daar zitten héle lekkere bij!
Voordeel is ook dat een aantal van die lekkere, lokaal te koop zijn, dus ben ik niet afhankelijk van de import vanuit NL.

-