Sunday, 10 July 2011

(105) Déjà Vu...

Het seizoen is nog maar net bezig, en toch heb ik het idee dat ik soms onkruid zit te verwijderen op plekken waar ik toch zeker van was, dat ik er al geweest was. Ik ging na wanneer dat was, 'ja, vorige week, toch?' en vervolgens leek het of ik er voor het eerst op de knieën zat! Toch vergeten? Of groeit het zo hard? Helemaal zeker was ik er niet van...hahaha
Met name is het kweekgras een uitdaging in deze tijd. Deze overwoekert als het de kans krijgt zelfs de boerenkool qua hoogte! Uff...
Dat spul dien je met wortel en al te verwijderen anders groeit het achter je kont weer net zo hard aan.
Maar ja, 'met wortel en al' is nogal tijdrovend! Voor een bed van 38 m2 ben je al snel een uur bezig, maar ik hou mezelf voor ogen dat het ná deze keer sneller en makkelijker zal gaan. Een gedachte die moeilijk blijft hangen als je denkt dat je 'hier' al eerder gezeten had, en je actie niets uitgemaakt lijkt te hebben. 

Vorig jaar liet ik het vooral maar gewoon groeien volgens mij! Want ondanks dat ik nu twee vakantiehulpjes heb, en worteldoek gebruik, is het nog steeds zo dat ik het gevoel heb brandjes te blussen.
Maar... voor dat soort dingen heb je foto's! De de tuin van dit jaar ziet er veel meer uit als zijnde 'onder controle'.
Ook kan je op de foto zien dat de voorsprong ten opzichten van vorig jaar behoorlijk is. 

(Foto van 25-26 juni)

Vakantiehulp!

Sinds een paar weken heb ik hulp van twee schooljongens. Samen met Jan en Pieter kan ik ervoor zorgen dat alle onkruid op tijd geschoffeld of gewied wordt. Erg fijn die hulp! Vorig jaar deed ik het tot de oogst helemaal alleen, dus tel uit de winst! Nu ik het toch over Oogst heb; de klant belde mij deze week uit zichzelf op met de vraag wanneer ik die fantastische produkten weer kan gaan leveren. Perfect getimed want de komende week zijn er een viertal groenten klaar voor oogst! Meteen werd er een leuke bestelling gedaan die ik dinsdag zal leveren. Toppie!

(Jan & Pieter) 

Familiebezoek!

JAja... daar was ze dan... mijn moeder (83) in mijn thuisland op bezoek! :-)
Mijn zus en zwager hadden het plan opgevat haar voor moederdag deze reis kado te doen en haar te begeleiden.
Een belevenis die zijn weerga niet kent, want gevlogen had ze nog nooit, en Norge zag ze ook voor het eerst! Ze keek uiteraard haar ogen uit! Op die vijf dagen zal ze met héél veel plezier, en héél lang terugkijken, dat weet ik zeker!
Alleen zat het weer niet zo mee; erg wisselvallig met de nodige regen. Toch konden we op de aankomstdag al lekker in het zonnetje op de veranda zitten. Heerlijk genieten van elkaars gezelschap en het fantastische uitzicht!



"Vriendelijkheid is de gouden schakel die de wereld bijeen houdt." 
Johann Wolfgang von Goethe