Sunday, 17 July 2011

(106) Nachtrijder 2

Afgelopen maandag vroeg naar bed om vervolgens om 03:00 uur de wekker te horen.
Het transport seizoen is weer begonnen en ook dit jaar zal ik weer in de vroege ochtend de groenten naar Oslo brengen. De eerste levering was bescheiden in omvang, maar we weten wat er over het eren van het kleine wordt gezegd! Dit jaar heb ik ook de groenten van Henk in de auto, en delen we de transportkosten.

Het rijden viel erg mee, want toen ik om 03:35 in Grova wegreed, was het al behoorlijk licht! Het enige wat mij aan het vroege tijdstip herinnerde, was de klok!
Dit verschil met vorig jaar geeft fysiek aan hoeveel vroeger ik dit jaar met leveren gestart ben! Ik heb het er nog eens op nageslagen; het was 7 september dat ik naar Oslo ging leveren!!! Daarbij vraag ik me toch wel een beetje af wat ik vorig jaar met de groenten deed tót die tijd! Of was er nog niets te oogsten? Lijkt me sterk!
Begin augustus had ik zeer kleine hoeveelheden aan de SPAR geleverd, en ook het een en ander aan wegklanten verkocht. Veel bleef echter ongeoogst staan of hangen. 

De verschillen met vorig jaar stapelen zich op en geven het gevoel nu echt serieus bezig te zijn. Alle lessen uit het 'proefjaar' toegepast; een fijn gevoel controle te hebben en professioneel bezig te zijn!

Hier recente foto's van de fraaie tuin van Damfjell Grønnsaker. 


Pitstop

Na de rit op dinsdag stonden we op het erf van Henk even na te praten en keken we naar het profiel van de banden van mijn trouwe Volkswagen, of beter... we keken naar het rubber waar het profiel ooit zat! Nu rijden er velen rond met gladde banden en is politie-controle hier een zeldzaamheid, maar voor de eigen veiligheid is het hebben van grip toch wel van groot belang. Zeker als ik weer wekelijks naar Oslo heen en weer tuf! Vrijdag was het weer regen... en nog meer regen wat de klok sloeg, dus maar even naar Kragerø om bij 'Dekk Partner' de voorbanden te vervangen. De achterbanden zijn nog goed genoeg voor een jaartje. Ter info, het setje van twee banden kostte 1550 kr. (194 euro)
Ook wel leuk om te melden is dat ik 25 000 kilometer gereden heb met deze auto sinds ik hem vorig jaar kocht. Voor een deel veroorzaakt door het retourtje naar NL van afgelopen november.

Snuf en Snuitje

Donderdag kwamen Heleen en de kids mijn twee poesjes bezorgen!
Twee kleine stukjes geluk heb ik ermee in huis gekregen! Ik heb het in huis hebben van katten zó gemist!
Om de haverklap pak ik de camera om weer foto's van de kittens te maken! Best lastig, ze zijn zó speels dat actiefoto's maken, die ook nog eens leuk zijn, een kwestie is van proberen en blijven proberen!

Ze hebben bijna hetzelfde uiterlijk, maar er zijn duidelijke verschillen waaronder een wit straatpuntje.
En hun karakter is ook heel verschillend; de een gewoon lief, de ander vooral ondernemend maar ook een schatje!
Het schatje was een uur na aankomst al zoek! Overal gezocht... nergens te bekennen!
Ze hadden op de veranda gelopen, en ik sloot het niet uit dat ze er vanaf was gesprongen en uiteindelijk ergens is gaan slapen.

De volgende ochtend zat Snuffie op de trap in de kelder te wachten... ze was dus tijdens de rondleiding meegelopen!
Ben écht drie keer gedurende de avond nog in de kelder geweest en 'pss...psss.psss' geroepen... niets!
Maar gelukkig is het speelkammeraatje voor Snuitje er weer! :-)

Hier wat pogingen om de doerakken op de foto te krijgen. 


Import...

Voor uw informatie: het bestelde steungaas ligt nog steeds ergens in Norge op vervolg-transport te wachten. Inmiddels is het ZES weken onderweg van NL naar NO!!!
Ik zucht nog maar een keer, verbazen doet het me al lang niet meer. Het is gewoon diep triest! 

Bier! (D.8)

Een paar weken geleden heb ik weer een nieuwe smaak uitgeprobeerd in het gistingsvat.
De Mexican Style van de Europris was de enige die ik nog niet had gehad. Ik had geen enkele verwachting, of laat ik het anders zeggen; ik verwachtte er niets van! Hahahaha Enne... Mexico is voor mij als op Noord georiënteerd mens, véél te Zuiderlijk....hahahhaha
Mare... een Superbiertje is het qua smaak! En als bonus; extra veel alcohol! 
Dubbel genieten dus! :-)

"Als het vreemd klinkt, is het zaak goed te luisteren" 
Egbert Kinds