Saturday, 27 August 2011

(111) Mooi Nummer!


Van de Rabobank kreeg ik een tijdje geleden een melding dat mijn rijbewijs binnenkort zou verlopen. Zelf zou ik daar niet zo snel erg in gehad hebben!
Maar ja, hoe doe je dat verlengen hier in Norge???
Op het forum van Placement had ik wel het een en ander gelezen en met name dat het lang kan duren...  
Ik dus vorige week naar Skien om aldaar bij Statens vegvesen een verlenging aan te vragen. Formulier ingevuld en dat was het... 'heeft u geen pasfoto's nodig?', 'Neen' zei de mevrouw, 'die maken we hier ter plaatse als u terugkomt'. 'Hoe lang duurt het ongeveer?', 'we proberen het binnen een maand te regelen'. Hopelijk is dat de uiterste tijd, want anders moet ik straks met de bus naar mijn werk....hahahaha

Veel Regen

Net als in NL is het een zomer van niks! Of laat ik het een zomer van extremen noemen! Het doet me echter deugt om te zien dat de meeste planten deze barre omstandigheden overleven. Slechts op de laagste plekken op het land is er een probleem. Wel is het zo dat ik nu al meer geel blad aan de planten heb zitten dan vorig jaar. Volledig logisch!

(mogelijke nieuwe verpakking)

Terugmeldingen

De nieuwe klanten in Oslo laten weten zeer tevreden te zijn met de Damfjell groenten. Dat soort terugmeldingen zijn goed voor de moraal! Zo kwam er een dame in de butikk van Helios terug die mijn boerenkool gegeten had... om te melden dat ze dus echt dol is op boerenkool en er al veel typen van gegeten had, maar deze... was de allerbeste....hahahahaha
Ook fijn (extra fijn...); mijn voorspelling is uitgekomen dat de restaurants de verse doperwten bijzonder waarderen en er precies genoeg van bestellen!
Helemaal Supert!!! 

A13 op Dinsdag!
Ongehoorde drukte afgelopen dinsdag op de E18 tussen Asker en Oslo!!! Pffff ik had notabene een half uur vertraging! Het was alsof ik weer op de A13 van Rotterdam naar Rijswijk reed... Steevast op dinsdag stond het daar dan vast! Langzaam rijden en weer stilstaan. Niet grappig, en ik kwam dus een kwartier te laat bij mijn klant. 
Die stonden trouwens echt niet op me te wachten hoor, de deadline is meer voor de vorm dan dat de deur opeens op slot gaat. Voor de toekomst wel fijn om te weten dat ik me geen zorgen hoef te maken als het weer eens vast staat.
Ik neem altijd [ring 3] naar mijn klant, wat proefondervindelijk de snelste bleek te zijn, nu het tot die afslag óók zo vast kan staan, is het wellicht een idee dat ik voor mezelf een [ring 4] ga bedenken. Hoe die gaat lopen moet ik nog even uitpuzzelen, hopelijk gaat die niet helemaal over Lillehammer :-)  

(Met de poezen gaat het prima! Heerlijk speels!)

Dyrsku'n

Halvor van Holte Gård vroeg mij deze week of ik zin had om met mijn groenten mee te gaan naar de 'mega-markt' Dyrsku'n in Seljord. Hij staat daar dit jaar met een marktplaats en het leek hem een goed idee als ik er ook bij kom staan. Leuk toch?!
Ook leuk om te melden is dat een selectie van mijn groenten vanaf deze week ook in de winkel van Holte Gård te verkrijgen zullen zijn. Op de eerste dag was er al iets van tien eenheden verkocht, dus dat beloofd ook weer een schot in de roos te zijn. Als mensen eenmaal weten dat ze daar ook de EKO-groenten kunnen kopen, tja... dan is het mogelijk zo dat ze wekelijks terug zullen komen. Laten we het hopen! :-)

"De voornaamste vraag in het leven is: wat doe ik voor anderen?" 
Martin Luther King jr