Sunday, 23 October 2011

(119) Tijdreizen


Deze week moest de auto naar de garage, en kreeg ik een leenauto ter beschikking.
Feitelijk zat ik dus eerst in 2000 en daarna in een Volkswagen van 2011... wat een verschil! Het is echt net alsof je in een tijdmachine stapt en een stukje van de toekomst mag ervaren! Het jammere bij tijdmachines is dat, als je de toekomst van dat moment niet wil verstoren, je weer terug zal moeten. De eerste kilometers waren even afzien, maar daarna weet je ook weer niet beter dan dat dit 'normaal' is.
De auto is trouwens nog niet 'af', er moet het een en ander besteld worden en dat gaat weer de nodige kroontjes kosten.


Karton

Vorig jaar deed ik al mijn karton bij het het afval dat hier gescheiden wordt opgehaald. Tot iemand aangaf dat hij dat in de kachel opstookte. Helemaal zo gek nog niet, dacht ik toen en ben het spul vanaf die dag gaan verzamelen in de kelder. Er ligt inmiddels al een hele berg van en het is als aanmaakmedium prachtig spul! Het heeft een enorme verbrandingswaarde, of moet ik zeggen dat het in een korte tijd veel warmte kan ontwikkelen? Waarom weggooien als je er nog van warm kan zitten?!

Boeren Markt

Gisteren weer ik Kragerø op de markt gestaan, en wederom een leuke verkoop gedaan. (ik begin er spontaan van te rijmen....ahhahaha)
Het was ongeveer net zo druk als de vorige maand, en het weer was goed genoeg.
Erg leuk dat 'mensen kijken', en veel vertrouwde gezichten inmiddels.
De eerste klant was een rare, hij vroeg naar de prijs van de aardappels en toen ik die gaf, zei hij dat ze bij de supermarkt goedkoper lagen. Mensen blijven maar Eko met conventioneel vergelijken, en dat kan écht niet!
Ik weet ook best wel dat hij een kilo voor 10 kroner kan kopen, en dan dus mijn prijs van 15 kr. te hoog vindt.
Hij zou eens moeten zien wat ik voor die prijs heb moeten doen! Pffff... 100% handwerk, ga der maar aanstaan.

Afijn, de laatste 20 kilo vandaag verkocht aan échte klanten....hahhaha
Kenners klagen niet, die weten donders goed hoe het zit!
Ook ging het met de zomerwortels erg goed, en de boerenkool verkocht ik op vier zakjes bijna allemaal.
10 kilo bij elkaar!!! Wie heeft ooit beweerd dat de Noor de boerenkool niet ziet zitten, weet ik niet.. het klopt in geen geval.
De oorzaak is waarschijnlijk dat het niet geteeld wordt en dus niet gekocht kan worden.
Nou... in dat gat in de markt ben ik met graagte gesprongen!


"Alle bezit is tijdelijk. Denk daarom niet: Ik heb iets verloren.
Maar denk: Ik heb iets teruggegeven." 
Epictetus


-