Sunday, 20 November 2011

(123) Moederland


Komende week dus weer naar Nederland voor twee weekjes.
Spannend! Of laat ik liever hopen op ontspannend... hahaha
Nu heb ik het hier de laatste weken ook rustig aan gedaan, en is de hectiek van de zomer alweer bijna vergeten. 
Net als vorig jaar zal ik de route over Zweden rijden met de drie veerdiensten die ik best prettig vond. Ook zal ik vlak voor Duitsland een hotelletje pakken om het reizen lekker ontspannend te houden. Hoewel het nog steeds zo is dat ik 800 kilometer af zal leggen op de eerste dag, en 600 KM op de tweede. Maar... geen probleem!


Beetje Winter

Afgelopen week was het een beetje winter in Drangedal; de in de ochtend neergeslagen mist zorgde voor een prachtige witte laag op de wereld. Het leek wel of het gesneeuwd had!
Inmiddels is alles weer geel en groen in de omgeving en de temperaturen weer boven het vriespunt.


Mørketid i Grova

Mijn eerste winter in Grova met in het vooruitzicht dat ik de zon een paar maanden niet in en op mijn huis zal hebben schijnen. Daar wordt in de keuze van koopwoningen en lokatie best op gehamerd vind ik. En ik ben er niet zo zeker van dat dit geheel terecht is. Ik zit nu al bijna een maand in de schaduw en het deert me niets! Nu vind ik het wel een belangrijke factor dat ik de zon op de berg waar ik op uitkijk, zie. Hierdoor mis je de zon eigenlijk gewoon niet!
Maar... ik moet nog even, dus wellicht stel ik mijn mening over een paar maanden bij.
So far, so good!

(klimmen in een plank of muur... ik doe het ze niet na!)

Bassie & Adriaan

Ik zit te twijfelen of de namen Snuf & Snuitje wel juist gekozen zijn. Dat waren trouwens de twee boeven uit de TV-serie 'Pipo', mocht je het je afvragen.

...de een is acrobaat en de ander zit vol kattenkwaad... 
De twee skattjes zijn eigenlijk meer als het bekende TV-duo: Bassie & Adriaan. Hahaha
Ja ik weet het, ik moet feitenlijk een vrouwelijk duo hebben, maar die ken ik niet.
De rollen combineren ze trouwens net zo het hun uitkomt, het is soms echt niet duidelijk wie nu weer de truukjes doet en wie de streken uithaalt. Ze lijken ook zó op elkaar!!!   


Brandstofprijzen!

Ik kan het me niet herinneren dat ik ooit gezien heb dat de prijs voor benzine en diesel zó dicht bij elkaar heeft gelegen als deze week in Drangedal en omgeving! In NL zit er toch nog steeds diverse dubbeltjes verschil tussen in het voordeel van de diesel? Omgerekend € 1,76 trouwens.... pffff en dat is in Norge als olienatie, natuurlijk 100% staatsgeld! 


"Leven is tekenen zonder vlakgum." 
Annoniem

-