Sunday, 18 December 2011

(125) Oppakken


Ogenschijnlijk rustige week achter de rug.
Vakantie nog vers in het geheugen, en dus gezonde tegenzin om weer de oude patronen op te pakken.
Na een week is gelukkig alles weer bij het oude, want ik ben toch wel erg gesteld op de dagelijkse routine...hahaha

(...je houdt je hart vast...)

Glad!

Tjonge wat was het glad op de weg deze week....pffff gewoon niet leuk meer!
De regen en natte sneeuw bevroor op een bepaald moment natuurlijk, en dat maakte de wegen, maar ook de erven, tot een ijsbaan! En toen ging het gewoon een hele dag regenen!
Op weg naar de tuin had ik het idee dat het 33% varen, 33% glijden, en 34% rijden was. Er is enorm véél regen gevallen, en ondanks dat bleef de sneeuw gewoon liggen. We hebben dan ook gegarandeerd weer een witte Kerst dit jaar.
Vrijdag kwam er verse sneeuw bij wat de wegen gelukkig iets plakkerige maakte.

Toen ik zaterdagochtend uit het raam keek zag ik dat het die nacht wederom gesneeuwd had; lichte sneeuw dit keer maar wel héél fraai!
Alles is weer wit zoals ik dat graag zie in de Noorse winter.
De temperaturen zijn ook weer wat meer gedaald, zo registreerde ik deze week -11, wat trouwens in geen verhouding staat tot de -25 van vorig jaar!!!
De komende weken blijft het ook vrij mild qua temperatuur. Voor over een week wordt zelfs voorspeld dat de temperatuur weer in de pluss gaat... we gaan het wel zien.

Ski-verhalen

De komende winter zal ik jullie niet kunnen vermaken met mijn verhalen vanaf de piste.
Helaas heeft de alpinsjeff van Gautefall aangegeven dat hij van mijn diensten geen gebruik zal maken.
Je hebt nooit eerder zekerheid dan dat je een bevestiging hebt, maar van deze aanstelling was ik toch wel héél zeker!
Het mocht niet zo zijn, en zal ik naar iets ander uit moeten kijken.
In de tussentijd ben ik lekker in de kassen bezig.


God Jul!

Het is alweer bijna zover!
Nog een paar dagen en het is Kerst, een Witte Kerst voor ons in Norge!
Fijne dagen toegewenst, namens Snuf, Snuitje en mijzelf. :-) 


"Ook tegenwind gaat liggen." 
Bond Zonder Naam

-