Sunday, 8 January 2012

(128) Foutje... bedankt!


Kleintjes worden groot... een vaststaand feit!
Soms bedenk ik me dat het niet zo handig was om de katjes te vernoemen naar het legendarische boevenduo.
Het zijn me namelijk een stelletje boefjes....uff! Hahaha
Maar daarentegen zijn ze nog steeds de liefste poezen die ik ooit gezien of gehad heb!
De karakterverschillen worden steeds groter, maar hun gedrag is heel specifiek grappig, lief, sociaal! 

Hier een link naar de leukste, ondeugendste foto's van de afgelopen maanden.


(Wij houden sowieso van Holland!)

Bilglass

In deze wintertijd met veel gladheid, wordt er in Drangedal regelmatig met scherp zand gestrooid.
Vorige week veroorzaakte een steentje een pit in mijn voorruit. Ik hoorde het eigenlijk meer dan dat ik het zag, en dacht geen schade te hebben. 
Tot ik de volgende ochtend op een bepaald moment een barst van 20 cm door de ruit zag trekken.... das niet zo mooi om te zien, met name omdat je er niet te lang mee kan rijden!
Hoe lang is niet te bepalen, het kan zomaar maanden goed gaan, maar ook binnen no-time breken van het glas tot gevolg hebben.
Aldus deze week een afspraak bij 'Bilglass' (de Noorse 'Carglass') gemaakt.
Liet ik nu altijd gedacht hebben dat je op het vervangen van de ruit kon wachten...! Niet dus!
De dame achter de balie gaf aan dat het een uurtje of vier zou duren voor ik een belletje zou krijgen.
Okay dan! Ik vroeg of ze een leenauto beschikbaar hadden, maar die waren allemaal uitgeleend. Uiteindelijk besloten dat er niets anders opzat dan te wachten, en gaf dat aan. Ik kreeg een krant en werd verwezen naar de zithoek met koffiemachine. 
Ze gaf vervolgens aan dat ze zouden proberen het zo snel mogelijk te fixen.
Tja, als er vier uur voor staat, zal dat wel een lange zit zijn, dacht ik.
Dat ze mijn auto meteen naar binnen reden, gaf me alvast enige hoop, en ook werd er meteen aan begonnen! Toe maar!
Je begrijpt dat ik erg verrast was over het feit dat ik na anderhalf uur te horen kreeg dat hij klaar was!
Na betaling van het eigen risico (1800 kr) kon ik met een gloednieuwe ruit weer de weg op.


Brandstofprijzen

Vorige maand heb ik een momentopname gemaakt van de brandstofprijzen in de landen waar ik doorheen reisde.
Daar zit nogal wat verschil tussen, en het opvallendste was dat het in Nederland het goedkoopste qua diesel was!
En heel raar: de diesel is in Zweden stukken duurder dan de benzine!!! 
Dat het in Noorwegen het duurste is, had natuurlijk niemand verwacht...hahahaha


"Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken waar we geen invloed op hebben."

Epiktetos


-