Sunday, 12 August 2012

(150) Honderdvijftig!

Jubileumnummer... tja... de tijd vliegt!

Moederland

Ter ere van de verjaardag van mijn moeder, haar 85ste!, was ik in Nederland voor een paar dagen.
Alles was vertrouwd, en het leek alsof ik er gisteren nog was. Keb niet eens foto's gemaakt!!!
Wel was het een tijd geleden dat ik veel van de mensen die op het feest waren, zag.
Poehé... wat gaan de jaren tellen zeg! De ooms & tantes allemaal boven de 75 jaar maar de meesten ondanks de leeftijd nog best (ogenschijnlijk) vitaal genoeg. Het was dus eigenlijk tevens een soort van familie-reünie.
Derhalve leuk en ook bar gezellig!

Nu ik toch in NL was, moest er maar meteen weer het een en ander meegesleept worden.
In Noordwijkerhout ben ik druppelslangen op wezen halen om die volgend jaar bij het watergeven te kunnen gebruiken. Bij de toeleveranciers langs geweest voor het een en ander, en kwam er achter dat geen van allen 'kratzakken' had. Ook wel 'Leliezakken' genoemd.
Voor de oogst van versproducten op het land, is het gebruik van een plastic zak om het uitdrogen tegen te gaan, een must! Die gebruikte ik vorig jaar steevast. De zak past in een krat en als je de bak vol hebt geoogst, kan je die met de bovenkant van de zak dichtslaan. Er zit perforatie in, om toch iets van ventilatie te houden. Ideale dingen dus!


Maar goed, Horticoop, Brinkman, Sosef... geen van allen konden mij eraan helpen.
Ja... ze konden het wel bestellen, maar daar had ik dan feitelijk eerder mee moeten komen, zodat ik het mee kon nemen.
Afijn, ik reed onverrichte zaken door Honselersdijk en zag in mijn ooghoek WWW staan (Van Der Windt Verpakkingen).
Als die het niet heeft, heeft niemand het, dacht ik
Ondanks het feit dat het een groothandel is, werd ik prima geholpen en kon ik tegen contante betaling een doos met 1000 zaken meekrijgen. Supert!!!


Sloop

Een andere uitdaging was het vinden van een vervangende oude mengkraan met thermostaat voor de verwarming van de kassen. Ik wist best wel dat het een oud type was, maar dat geen van de drie grote kassenslopers er ook maar één had liggen, had ik niet verwacht!
Ging weer een hoop tijd inzitten, zonder resultaat. Niet geprobeerd, is altijd mis (of zoiets....hahahha).
In het najaar de dingen die we hebben zitten maar eens openschroeven om te zien wat eraan scheelt.

130 km/u

Vorig jaar was het al zo dat ik het onwennige gebrom van de auto mocht gewaarworden, bij het rijden bij kruissnelheid 130 km/uur. De Afsluitdijk is zo'n zone waar die maximum snelheid is opgevoerd; best prettig om bij te rijden trouwens!
Die snelheid hebben ze ook onlangs in Denemarken ingevoerd op veel van de wegen naar het Noorden (of Zuiden...).
Dat was volgens mij vorig jaar nog 110 km/u, dus op dat traject kan je wel wat tijd winnen, om het zo maar eens te zeggen.
Maar ja, een file van 30-60 minuten is op de autobahn in Duitsland geen uitzondering, dus daar raak je de winst weer kwijt.

Thuis!

Weer fijn om thuis te zijn.
Snuf & Snuit waren heel blij om me weer te zien!
Op de tuin was mijn afwezigheid niet ongemerkt gebleven... op Holte had het werk de hele week stil gelegen (voor een deel doordat het zo hard had geregend) inwendig kan ik dan toch wel eens vloeken!
'Overmacht' concludeer ik dan toch maar. Schouders eronder en proberen de ontstane achterstand goed te maken.
Vandaag bijvoorbeeld, toch maar naar Holte om de peultjes in de netten te binden; alles hangt nu kris-kras in de paden, en er is geen doorkomen aan. 'Het Leed Der Tuinders', ik had een vak moeten leren...hahahaha


"Het leven is heel simpel, maar we willen het per se ingewikkeld maken." 
Confucius 

-