Sunday, 11 November 2012

11-11

Eigenlijk had ik het artikel vanmorgen om 11:11 uur moeten plaatsen voor het optimale effect, maar dat is niet gelukt. Helaas! :-)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op deze plek schreef, en dat komt niet omdat er niets gebeurt, maar omdat er niet veel positiefs te melden was.

Het weer is raar! Net als in NL is het druilerig en de temperatuur veel te hoog voor de tijd van het jaar. Over een paar weken is het alweer december en dan moet er toch wel al sneeuw liggen hier (vind ik).
Okay, twee weken geleden hebben we dan een decimeter sneeuw gehad, en die bleef ook mooi een week liggen, maar nu is alles weer grauw en grijs.

(31 oktober sneeuw)

Het seizoen voor de groenten is nu toch wel voorbij, hoewel door de hoge temperatuur nog boerenkool en wortels geoogst kunnen worden. Ook hebben we nog aardappels en aardperen in de bewaarcel staan  om uiteindelijk naar de klant te brengen als er een bestelling komt.

Tevreden?

Tevreden kunnen we niet zijn over dit jaar! De klanten lieten het massaal afweten qua bestellingen en prijsvorming. De begrote omzet werd dus bij lange na niet gehaald.

Alle pijlen worden nu op 2013 gericht, maar dat doel is nogal wazig op dit moment.
Veel hangt af van mensen en bedrijven die ons een toekomst gunnen, of willen geven.
Komen die neuzen niet in dezelfde richting, dan gaat de overal aan de kapstok, en de spitschop in het vet.

Wat ga ik doen als het bedrijf stopt? Dat is een groot vraagteken. De oplossing zal ik pas zoeken als ik duidelijkheid heb. Ik heb er namelijk een hekel aan om energie te steken in 'mogelijke' toekomsten. Teveel opties verzwakt je focus, niet waar?!

Slagveld in Grova


"Ik zag een muis!
Waar?
Daar op de trap!
Waar op de trap?
Nou daar!
Een kleine muis op klompjes,
nee, ‘t is geen grap,
‘t ging van klip klippedieklap op de trap."

Met mijn lieve skattjes gaat het uitstekend! Dat dan weer wél positief! :-)
Met de muizen in Grova gaat het wat minder goed, want sinds Snuff & Snuitje naar buiten mochten, ergens in mei van dit jaar, hebben ze een slagveld aangericht! Genocide onder de muizenbevolking! Om een uur of zes s'avonds mochten ze dan naar buiten, en in een paar uur tijd (soms kwamen ze binnen vijf minuten al binnen met prooi!) sleepten ze gemiddeld 2 a 3 muizen het huis in. De een groot, de ander klein, de een levend de ander morsdood. Met de een werd slechts gespeeld tot die het leven liet, en bleef dan afgedankt liggen. De ander werd meteen smakelijk opgegeten.
De natuur is wreed wordt wel eens gesteld, maar ach... als ik inmiddels dus meer dan 400 muizen te prooi heb zien vallen... is het duidelijk een kwestie van evenwicht herstel. Hoeveel hebben ze er trouwens gevangen en ter plekke opgepeuzeld? 
Ja goede jagers zijn het! Allebei, hoewel Snuit toch wel de winnaar lijkt te zijn. Ze ziet er zo lief uit, maar ondertussen....hahahaha


"Het zijn niet de dingen van de wereld waardoor we van slag zijn;
het zijn onze gedachten daarover."
Epictetus 


-