Sunday, 9 December 2012

(159) Visite


Net als in Nederland sneeuwt het in Drangedal (zoals voorspeld!).
De hoeveelheid en kwaliteit zal best verschillen. Bij 8 minusgraden is het vrijwel uitgesloten dat er hier natte sneeuw valt.


De afgelopen week was het gemiddeld -15, met uitschieters richting de -20! Ja… het begint erop te lijken mensen!
De sneeuw die ik vanmorgen op de tafel op de veranda zag liggen was voor het grootste gedeelte 'vers'!
Als je de foto bekijkt, denk je al snel; dat is een boel veel sneeuw! En omdat 'Weten', 'Meten' is ben ik er even met een meetlat heengelopen. Ik kom op 'slechts' 27 cm, en daar komt vandaag nog wel 10-20 cm bij denken de weerheren.
Ik kan vanmiddag in ieder geval sneeuwruimen! YES! Hahhahaha

Zus & zwager

En daar waren ze wéér! Carla en John hadden het zó naar hun zin gehad eerder dit jaar, dat ze wederom het vliegtuig pakten om een weekje bij mij in huis te mogen vertoeven.
Net als de vorige keer was het weer érg gezellig en ontspannen. Bij -15 naar buiten gaan was een optie, maar we zijn lekker binnen gebleven! Lekker lui op de bank met elkaar zitten babbelen, filmpje kijken, muziek luisteren. En uiteraard een eigengemaakt wijntje of biertje erbij! Skål!

Carla & John in Grova!

Carla kookte daarnaast zoals altijd weer de lekkerste gerechten in een ongelooflijk kort tijdbestek!
Snuitje had het ook erg naar haar zin met de extra hoeveelheid aandacht!
Snuffie vond het maar niks die mensen in huis! Ze heeft zich vijf dagen niet of nauwelijks laten zien. Ze verbleef in de kelder, en kwam slechts af en toe naar boven om voorzichtig te kijken of visite al weg was… helaas was dat voor haar niet het geval. Toch kwam ze dat laatste avond op mijn uitnodiging, of te wel 'smeekbede', toch écht de kamer in, en heeft ze zelfs aan de gasten geroken, en liet zich voorzichtig aanhalen. Bizare poes! Volgende week zal ik eens een verhaaltje schrijven over de bizarre karakterverschillen van mijn skattjes.


"In theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde; in de praktijk zijn ze dat niet." 
Yogi Berra
 
-