Sunday, 22 September 2013

(183) Thuisrit


Gisteren wéér in Drangedal geweest voor een snelle ophaalactie!
Het hoofdplan was om de motor naar 'huis' te rijden, en omdat Adam terugreed, ook maar ff de auto van de baas volgeladen.
Ik had er het volste vertrouwen in dat de motor zou starten na de laatste keer, maar het mocht niet zo wezen... Zelfs met de starthulp kreeg ik alleen maar klik...klik...klik... te horen. 
Mijn kennis inzake zwakke batterijen is door Ducati van een behoorlijk niveau geworden, dus ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. Dit proberen, dat doen... ineens hoorde ik de startmotor draaien... mooi, dat is een begin!
Na tig pogingen kreeg ik hem dan eindelijk aan de praat! Inmiddels was het al half zes en werd het al kouder.
Dik vier uur aan een stuk op de motor zitten bij 7 graden is trouwens vermoeiend maar prima te doen, alleen had ik een dikkere sjaal om moeten doen. De schouder en nekspieren verkrampte dus behoorlijk op een bepaald moment. 
Een benzinestop gaf mij de mogelijkheid om even te rekken en te strekken.
...en natuurlijk de vraag 'start de motor nu wel weer?'... gelukkig was de rit tot dat moment lang genoeg geweest om de accu genoeg kracht te hebben geven...pfff...

(alsof het afdak ervoor gemaakt is!)

Wegwerkzaamheden

De aanleg van de weg naar ons 'ecovillage' gaat gestaag voort, ondanks een tegenslag.
Het eerste stuk weg heeft namelijk meer fundering middels stenen nodig dan verwacht was. Een hoop rotsten zijn daarvoor dus op de heuvel geëxplodeerd deze week. Handig om de grondstoffen op lokatie te kunnen genereren!
Waarschijnlijk is de weg de komende week klaar voor gebruik, en zou de start van huizenbouw mogelijk moeten zijn.
Ook hier zijn aannemers niet zo doorgrondelijk, dus het is maar de vraag of ze ook daadwerkelijk deze week gaan beginnen.

Eerste vorstnacht!

Op 20 september (volle maan, heldere nacht) hadden we de eerste vorst in Hurdal.
Ik had nog gehoopt dat de komkommers, pompoenen en de courgettes het zouden overleven, maar nu, na een paar dagen, laat het gewas 80% bevroren blad zien! Die bladeren hebben geen mogelijkheid om te herstellen, dus hangt het even af van de kracht van de plant of hij nieuw blad kan maken en nog iets langer overleeft.
De vruchten zijn nog goed, dus die kunnen we oogsten.

(fraaie zonsondergang!)

Wandelen

Vandaag tegen de avond nog een leuke wandeling gemaakt in de buurt.
Een heuvel op 2 kilometer afstand was goed voor imposante uitzichten, en fraaie rotspartijen!
Met de GPS op zak konden we lekker willekeurig door het bos lopen zonder te verdwalen! Zeker als het al begint te schemeren is het terugvinden van de juiste weg lastig zonder die slimme vinding!
Binnenkort ga ik ook de andere heuvels in de omgeving eens checken! 


"Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden."
Russisch gezegde

-